Защо да предпочетем Палео диетата

Posted by Борислав Крумов 12.03.2016 0 Comment(s)

 

 

Какво е Палео диета?

 

Палео диетата акцентира върху естественото хранене, върху истинската храна. Палео се концентрира върху храненето такова, каквото е предвидено от природата.
В днешно време хората се хранят изключително нездравословно. Хранителният режим е съставен както от рафинарана захар и захари, така и от големи количества натрий. Точно тук Палео диетата се опитва да се намеси, за да поправи това като ни връща към храненето предимно с пресни зеленчуци, плодове, яйца и ядки.

Защо толкова много хора се обръщат към Палео диетата?

Основната причина е, че тази диета е ефективен метод за загуба на мазнини.
Източникът на енергия в тялото ни са мазнините. Но благодарение на въглехидратите, които консумираме днес, тялото ни изгаря въглехидрати, а не мазнини. И какво се случва? Приемайки повече въглехидрати, отколкото са необходими за енергия, естествено телата ни съхраняват останалата част под формата на мазнини за по-късно, в случай че ще му потрябват по нататък. Вместо да използваме истинския си източник на енергия, гориво - мазнините, благодарение на днешните си хранителни навиции, ги складираме. С две думи - мазнината остава там където не трябва.

И какво прави Палео диетата в случая?

Много елементарно, премахва простите въглехидрати, които се превръщат в захар, от диетата. Като се премахне постоянното им поглъщане, кръвната захар се регулира до нормалните нива заедно с нивата на инсулина. Регулираните нива на инсулин позволяват липолизата да се случи. Липолизата е процес на тялото, който освобождава триглицеридите и те биват използвани като енергия. Обяснено накратко, с намаляването и отстраняването на простите въглехидрати, тялото ще започне процеса на изгаряне на мазнините.
Палео диетата се факусира в голяма степен върху непреработени, реални храни. Ако някой ви предложи "Палео" в опаковка, това не е Палео диета.

Храненето по този диетичен план ще ви отърве от солта, захарите и консервантите, които в днешно време тровят хранителния режим на човека. 

Каква храна мога да консумирам когато съм на Палео диета?

- Риба - сьомга, тилапия, всички риби, които съдърват ОМЕГА-3 мастни киселини, DHA, ALA и всякаква друга морска храна (с много малки изключения).

- Постно месо - телешко, говеждо, агнешко, пилешко и други. Месо от такива животни, хранени с трева.

- Яйца.

- Зеленчуци - тези от по-малко сладките сортове.

- Ядки - в умерени количества.

 

- Натурални масла - зехтин, кокосово масло, масло от авокадо и др. 


Позволява ли Палео диетата да консумираме мляко, кисело мляко, масло, сирена и други млечни продукти?

В Палео диетата може да се включи много малко прясно мляко, което да не надвишава 2% масленост. Всъщност, тази диета отхвърля прясното мляко, тъй като предварително то е преработено. В днешно време много възрастни и най-вече малки деца, страдат от непоносимост към лактоза. Подобно на въглехидратите, млечните продукти също притежават скала от добър към по-лош. Киселото мляко в Палео диетата се появява в средата на скалата, нито лош, нито по-добър. 
Благодарение на пробиотиците в киселото мляко обаче, може да помогнете за подобряване на храносмилането. За да прибавите кисело мляко към Палео диетата, то трябва да бъде от проверен източник, без съдържание на захар, консерванти и други помощни вещества. Сирената са добър източник на млечни продукти и са сравнително по-безопасни. 
В Палео диетата не бива да се прекалява с бобените растения.

 

Ще отслабна ли с Палео диетата?

 

Палео диетата все още е под вниманието на много изследователи. Проведени са няколко малки проучвания, които сочат, че при приблизителен месечен прием на Палео диетата са загубили средно 4 килограма тегло на човек. Наред със загубата на килограми, подобреният начин на хранене е довел до редуциране на кръвното налягане, лошият холестерол и триглицеридите. 

 

Leave a Comment