Пролетен детокс - 7 страхотни начина да прочистите организма си

Posted by Борислав Крумов 26.03.2016 0 Comment(s)

Зимата, прекарана в похапване на вкусни, вредни храни, заедно с уютните вечери , в които не сме се разделяли с така лбимото ни вино, могат да ни накарат да се почувстваме леко пренаситени и мудни в началото на пролетния сезон. С неговото настъпване (а и лятото е точно зад ъгъла), е време да натиснете `refresh` на своите хранителни навици. Малките промени ще ви накарат да изглеждате и да се чувствате добре за отрицателно време. 

 

Заложете на повече подправки

Подправката, куркума, наистина се е превърнала в герой на съвременната медицина за успокояване на възпалението. Повечето лоши здравословни състояния, имат в основата си възпаления. То може да доведе до проблеми с инсулина, което може да доведе до наднормено тегло, което на свой ред може да намали метаболизма. Куркумата е също в помощ на защитата на черния дроб срещу токсично увреждане и дори  дегенерира увредените чернодробни клетки. Добавете куркума в своите картофи, супи, бавно приготвени ястия и вегетариански сокове.

 

Минете на зелено

Зеленият чай е термогенен и пиенето му е чудесен начин да ускорите метаболизма си по естествен начин. Една чаша кафе или чай е супер, но когато искате друго... минете на зелено. Зеленият чай има антиоксидантни свойства  и е зареден с катехини. Катехините са тип растителни антиоксиданти, които се появяват, за премахване на натрупването на мазнини и насърчаване на правилното функциониране на черния дроб. Също, зелените супер храни са изклчително полезни : добавете в менто си броколи, спанак, аспержи, карфиол, зелена салата, коприва. В голяма част от тях се съдържа значителен процент желязо и антиоксиданти, както и имат отводнително действие върху организма. За улеснение на вашето ежедневие, тези зелени супер храни, могат вече да се открият и под формата на фино смлян, силно концентриран прах, в който се съдържат всички полезни вещества нужни на организма за деня.

 

 

 

Сприятелете се с чесъна и лука

Храни, богати на сяра-съдържащи съединения са една от основните видове молекули, използвани, за да помогнат на черния дроб за детоксикация. Храни като лук, чесън, и яйчени  жълтъци са в тази категория. Чесънът съдържа алицин  и селен, които са доказани в помощта си при защитата на черния дроб от токсично претоварване. Когато черният дроб е прочистен, вашите  хормони, холестерол и метаболизъм са щастливи.

 

Добавете грейпфрут към вашето меню

Този плод е богат на витамин С и антиоксиданти, които са отлични при прочистване на черния дроб. Един от флавоноидите в грейпфрута, нарингенин, съдържа съединение, което позеволява на черния дроб да изгаря мазнините, а не да ги съхранява. Защо не изстискате малко в своята газирана вода днес?

 

Намалете приема на захар

Фруктозата вреди на вашия черен дроб, почти по същия начин като да пиете алкохол. Фруктозата бива преработена в мазнини и бива заскладена във вашия черен дроб и други тъкани като телесна мазнина.

 

Ядки? – Защо не?

Всички ядки са пълни с аминокиселини и богати на протеини, което ги правят толкова привлекателни за тези, които търсят чиста мускулна маса. Те нямат захар и са пълни с незаменими мастни киселини, като орехите, по-специално, са с високо съдържание на L-аргинин и глутатион, който може да помогне при детоксикация на черния дроб и окисление на кръвта.

 

Приемайте повече фибри

Фибрите карат храносмилателните ни тръби да работят по-добре.. Ние трябва да приемаме между 25-35 грама фибри на ден, тъй като ни карат да се чувствме сити и подхранват добрите бактерии в червата ни. Дневната доза от семена чиа, смляно ленено семе са отличен избор. Те са лесни за поръсване върху салати, кисело мляко, или да добавите в супа, шейкове или десертни пудинги.

 

Leave a Comment